چه چیزهایی یک «بازاریاب» را می سازد؟

آقای مک کورمک می گوید «مهم تر از شناخت خود محصول٬ شناخت صنعت مربوط به آن محصول است»

عکس

دیگر کافی نیست که بازاریاب به حفظ کردن نکات مندرج در بروشور محصول یا پشت اشانتیون ها اکتفا کند. بازاریاب باید با رقابت حاکم بر صنعت مربوط به آن محصول نیز آشنا باشد. محصولات رقیب را بشناسد و به نقاط قوت و ضعف آنها آگاهی داشته باشد. این روزها آنقدر سرعت گردش اطلاعات زیاد است که مشتریان – چه بخواهند توستر برقی بخرند و چه بخواهند اتومبیل یا لپ تاپ خریداری کنند – احساس می کنند که باید برای خرید کالای مورد نظر خود به جاهای مختلفی سر بزنند. آشنایی با صنعت و احاطه بر اطلاعات مربوطه٬ حرکتی است بجا و آینده نگرانه در مواجهه با این خواست و احساس مشتری.

تعجب خواهید کرد اگر بدانید که مشتریانِ شدیدا گرفتار شما چقدر راضی و ممنون خواهند شد که ببینند شما بجای آنها اطلاعات لازم و مورد نیاز آنها را از جاهای مختلف اخذ٬ و تمامی را با صداقت٬ و مجانی در اختیار آنها قرار می دهید.

* برداشت کوتاهی از کتاب «آنچه در هاروارد به شما نمی آموزند» ترجمه ی جناب محمود طلوع

Advertisements

دربارهٔ purmehdi

Phd student in marketing at HEC Montreal, Canada
این نوشته در بی منظور ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s